Sledování záznamu kamery Wanscam z PC
Po ukončení podpory Adobe Flash Player je možné vysílání kamery sledovat přes RTSP protokol.
Knihovny určené pro Arduino jsou složky, které sdružují více souborů se zdrojovými kódy. Díky těmto zdrojovým kódům máme pak jednodušší a přehlednější vlastní program, když chceme připojit nějaký složitější modul, senzor, displej a další. Například při stažení programovacího prostředí Arduino IDE už je zde integrována knihovna LiquidCrystal, která umožňuje jednoduché připojení znakových LCD displejů. Na Internetu lze stáhnout stovky knihoven a právě díky komunitě Arduino nadšenců máme velkou pravděpodobnost, že pro náš modul již někdo knihovnu vytvořil a sdílí ji s ostatními. Pro použití nově stažené knihovny v IDE máme dva základní postupy, které se zde pokusím popsat.
Prvním způsobem je import z Arduino IDE. Klikneme si v horní nabídce na možnost Projekt – Přidat knihovnu a zvolíme Přidat .ZIP Knihovnu... Poté se nám otevře okno, v kterém si vybereme stažený ZIP archiv s knihovnou potvrdíme volbu. Pokud autor knihovny splnil všechny náležitosti, proběhne v pořádku import knihovny a uvidíme na spodní liště potvrzení. Může se ale stát, že knihovna nemusí být připravena správně. V tomto případě je ještě možné zkusit knihovnu rozbalit ručně z archivu a poté znovu zkusit import přes Přidat .ZIP Knihovnu, ale nyní otevřít rozbalenou složku s knihovnou a potvrdit volbu.
Druhý způsob je ruční nakopírování složky s knihovnou. Pokud jste nezvolili jinak, všechny Arduino programy, takzvané skeče, se ukládají do složky Dokumenty a podsložky Arduino. Zde si také můžeme všimnout složky nazvané libraries. V této složce se nachází uživatelské knihovny. Pokud tedy stáhneme novou knihovnu a chceme si ji přidat do Arduino IDE, stačí rozbalit archiv a složku se soubory knihovny (ne samotné soubory) zkopírovat do zmíněné složky libraries. Poté už stačí jen restartovat Arduino IDE a knihovny by měly bez problémů fungovat. Jednoduchý test je takový, že si otevřete opět nabídku Projekt – Přidat knihovnu a zde na konci seznamu uvidíte svoji nově přidanou knihovnu. Pokud tato nová knihovna obsahuje také příklady použití (ve složce s knihovnou se nachází i podsložka Examples), můžeme si tyto příklady prohlédnout v nabídce Soubor – Příklady a opět na konci seznamu uvidíme název nově přidané knihovny.
Po ukončení podpory Adobe Flash Player je možné vysílání kamery sledovat přes RTSP protokol.
Vývojová deska ESP-01 zaujme především svými rozměry. Nezkušení bastlíři si ovšem na ni mohou vylámat zuby.