Chytrá WiFi zásuvka Sonoff S26
Chytrá domácnost umožňuje ovládat elektrické spotřebiče na dálku. A přesně to umožní zásuvka Sonoff S26.
Membránová klávesnice 4x4 je vhodná jako ovládací panel pro různé zabezpečovací systémy, kalkulačky či měřící zařízení. Její velkou výhodou je její tenký profil a jednoduché upevnění pomocí oboustranné lepicí pásky, která je již od výroby nalepena na spodku membránové klávesnice.
Pro propojení klávesnice s Arduino deskou slouží 8 pinový konektor. Všechny piny zapojíme do Arduino desky nejlépe do po sobě jdoucích pinů, protože první čtyři piny jsou propojeny s řádky a další čtyři piny se sloupci matice klávesnice 4x4. Já jsem v tomto případě zvolil digitální piny 5-12.
Pro zjednodušení práce s touto membránovou klávesnicí 4x4 jsem využil knihovnu Keypad, návod na práci s knihovnami je zde. Ukázkový kód na začátku obsahuje připojení knihovny Keypad a dále vytvoření proměnných s počtem řádků a sloupců. Poté vytvoříme pole se znaky, které máme na své klávesnici a následně nastavíme čísla pinů do proměnných pinyRadku a pinySloupcu. Jako další vytvoříme instanci klavesnice z knihovny Keypad a v podprogramu setup nastavíme komunikaci po Sériové lince, abychom mohli pohodlně číst výsledky. V nekonečné smyčce loop pak vždy načteme do proměnné klávesa hodnotu stisknuté klávesy a následně pomocí if zkontrolujeme, jestli byla stisknuta nějaká klávesa. V případě, že byla stisknuta klávesa, vypíšeme na sériovou linku její název.
// Membránová klávesnice 4x4 // připojení knihovny #include <Keypad.h> // vytvoření proměnných údávajících // počet řádků a sloupců klávesnice const byte radky = 4; const byte sloupce = 4; // vytvoření pole s rozmístěním kláves char keys[radky][sloupce] = { {'1','2','3','A'}, {'4','5','6','B'}, {'7','8','9','C'}, {'*','0','#','D'} }; // nastavení čísel pinů pro spojení s klávesnicí byte pinyRadku[radky] = {12, 11, 10, 9}; byte pinySloupcu[sloupce] = {8, 7, 6, 5}; // vytvoření instance klavesnice z knihovny Keypad Keypad klavesnice = Keypad( makeKeymap(keys), pinyRadku, pinySloupcu, radky, sloupce); void setup() { // komunikace přes sériovou linku rychlostí 9600 baud Serial.begin(9600); } void loop() { // načtení hodnoty stisknuté klávesy do proměnné char klavesa = klavesnice.getKey(); // kontrola obsahu proměnné se stisknutou klávesou // pokud bylo cokoli stisknuto, vytiskneme klávesu // po Sériové lince if (klavesa){ Serial.print("Stisknuta klavesa: "); Serial.println(klavesa); } }
Po nahrání programu do Arduino desky dostaneme například tento výpis:
Stisknuta klavesa: 1 Stisknuta klavesa: 5 Stisknuta klavesa: 9 Stisknuta klavesa: D
Membránová klávesnice 4x4 je v kombinaci s knihovnou Keypad velmi jednoduše použitelná pro každý projekt, kde potřebujeme nějakým způsobem nastavovat číselné hodnoty a obecně komunikovat s dalšími komponentami.
Seznam použitých komponent:
http://dratek.cz/arduino-vstupni-periferie/824-arduino-klavesnice-membranova-4x4.html
http://dratek.cz/arduino/974-arduino-uno-r3-atmega328p-1424115860.html
http://dratek.cz/arduino-kabelaz-propoje-rozsireni/827-arduino-vodice-samec-samec-65-kusu.html
Chytrá domácnost umožňuje ovládat elektrické spotřebiče na dálku. A přesně to umožní zásuvka Sonoff S26.
e-Paper displeje už jsou dostupné i pro bastlení za rozumné ceny a pro jejich ovládání se hodí tento Driver.