Pokojový teploměr
Každých 10 sekund přečte hodnotu z adresy senzoru a vypíše ji na displej. Pro okrasu je zde i malá uvítací animace při zapnutí teploměru.
Tento projekt ukazuje, jak využít senzor detekce vody, relé a bzučáku k detekci přítomnosti vody. Tento systém je užitečný v mnoha praktických aplikacích, například při detekci potopy, úniků vody nebo automatickém ovládání čerpadel.
Pro tento projekt budete potřebovat:
// Definice pinů const int waterSensorPin = 2; // Vstup ze senzoru vody const int relayPin = 3; // Výstup na relé const int buzzerPin = 4; // Výstup na bzučák void setup() { pinMode(waterSensorPin, INPUT); // Senzor jako vstup pinMode(relayPin, OUTPUT); // Relé jako výstup pinMode(buzzerPin, OUTPUT); // Bzučák jako výstup digitalWrite(relayPin, LOW); // Relé vypnuto na začátku digitalWrite(buzzerPin, LOW); // Bzučák vypnutý na začátku Serial.begin(9600); Serial.println("Kalkulacka pripraveno! Detekce vody."); } void loop() { int waterDetected = digitalRead(waterSensorPin); // Čtení senzoru if (waterDetected == HIGH) { // Pokud je voda detekována Serial.println("Voda detekovana!"); // Aktivace relé digitalWrite(relayPin, HIGH); // Bzučák pípá for (int i = 0; i < 3; i++) { digitalWrite(buzzerPin, HIGH); delay(200); digitalWrite(buzzerPin, LOW); delay(200); } } else { Serial.println("Zadna voda."); // Deaktivace relé digitalWrite(relayPin, LOW); // Bzučák vypnutý digitalWrite(buzzerPin, LOW); } delay(500); // Krátká pauza mezi cykly }
Každých 10 sekund přečte hodnotu z adresy senzoru a vypíše ji na displej. Pro okrasu je zde i malá uvítací animace při zapnutí teploměru.
Tento projekt slouží k měření teploty, tlaku a času a k jejich zobrazení na OLED displeji. Současně data vypisuje na sériovou linku.