Arduino teplota zobrazovaná na displeji

Název projektu: Arduino teplota zobrazovaná na LCD displeji

Autor projektu:  Jan E.

Popis projektu:

Chcete mít zobrazovanou pokojovou teplotu na displeji? Tak si ji tedy sestavte a naprogramujte!

Je to jednoduché, ale musíte dávat pozor při zapojování displeje.

K sestavení budete potřebovat:

  • Počítač (k napájení a programování)
  • Teplotní senzor TMP36
  • LCD displej
  • Nepájivé pole
  • Vodiče
  • Resistor 220Ω
  • Vývojovou desku Arduino Uno
  • USB kabel

// Projekt Arduino teplota na displeji

#include <LiquidCrystal.h>
const int sensorPin = A0;
LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 3, 2);

void setup() {
  lcd.begin(16, 2);
  // nastaveni posilani pres seriovy port rychlosti 9600 baud
  Serial.begin(9600);
}

void loop() {
  int sensorVal = analogRead(sensorPin);
  float voltage = (sensorVal / 1024.0) * 5.0;
  float temperature = (voltage - 0.5) * 100.0;
  lcd.setCursor(0,0);
  lcd.print("teplota");
  lcd.print(temperature);
  lcd.print(" C ____");
  delay(2000);
}

Další podobné články

ROBOTICKÉ RAMENO

Stavebnice obsahuje všechny potřebné díly na sestavení robotnického ramene včetně spojovacího materiálu, pouze je nutné dokoupit čtyři kusy MIKRO SERV SG90. Dále je nutné dokoupit řídící jednotku já jsem použil domácí zásoby ARDUINO NANO a pro něho pak modul ARDUINO NANO IO SHIELD pro jednoduchost zapojení. Díly pro sestavení ramene jdou dobře tzv. vylamovat „vypadávají skoro sami. K servům pokud použijete nové tak doporučuji je před montáží odzkoušet zda jsou funkční v plném rozsahu tj. od 0° do 180°, po namontování a zjištění že servo nefunguje to pak opravdu dost zahýbá s nervy. 

Electronic TiltMaze

Cílem tohoto projektu je vytvoření jednoduchého ovládacího systému, který umožňuje naklápění dvou servomotorů pomocí analogového joysticku. Platforma řízená servomotory může simulovat pohyb například v ose X a Y — tedy naklánění doleva/doprava a dopředu/dozadu. Tento systém může sloužit jako základ pro různé aplikace:

- Manuální ovládání kamery nebo senzoru (např. na pohyblivé konstrukci nebo robotovi)
- Interaktivní ovládací panel pro školní projekty nebo herní ovladač